Svaka boja ima svoj jedinstveni efekt na promatrača. Najveća snaga iza psihologije boja je njihova simbolika i sposobnost da pobude emocije te izazovu gledatelja da osjeća određene emocije. Dok tople boje simboliziraju aktivnost i uzbuđenje, grupa hladnih boja odaje osjećaj povjerenja, stabilnosti i smirenosti. Pa kako onda odabrati boju za vaš brand? U nastavku smo naveli nekoliko popularnih boja, njihovu uporabu u poznatim logotipima i kako one utječu na promatrača. Nadamo se da će sadržaj ovog posta olakšati izbor boje koja će najbolje prenijeti poruku vašeg brenda!

CRVENA
Crvena boja poznata je po upečatljivosti i živahnoj osobnosti. Privlači intenzivne emotivne reakcije kod gledatelja, a može pojačati apetit, uzbuđenje, entuzijazam, temperament ili pak ukazati na opasnost. Brandovi koriste nijanse crvene kako bi odali uzbudljiv i avanturistički ton.
S obzirom na to da je snažna boja, uvijek je bolje koristiti je štedljivo, posebno ako je uparena s drugim jarkim nijansama. Preveliki intenzitet može oslabiti dizajn i pobuditi pogrešne emocije, čak nagovjestiti agresivnost. Kad se koristi kao dominantna boja u logotipu, poželjno ju je olakšati nešto blažom nijansom.

PLAVA
Od svijetlo plavog neba do tamnih tonova dubina oceana, plava je poznata po svojim pozitivnim asocijacijama. Ova vrlo dobro prihvaćena boja simbolizira mirno stanje uma, pouzdanost i odanost svojom umirujućom prirodom. Uparivanje plave boje s toplijom nijansom, poput narančaste ili žute, izvrsno je polazište.
No, važno je spomenuti da postoji nekoliko negativnih konotacija povezanih s ovom nijansom, što je usporedba s osjećajem melankolije ili depresije, ali i prezasićenost na tržištu

ŽUTA
Žuta je boja koja može izazvati podosta jake reakcije promatrača, a najčešće se povezuje sa srećom i optimizmom, kao i kreativnošću. Smatra se da na prvi pogled ima sposobnost usrećivanja ljudi jer je zbog sunca povezana s toplinom, svjetlošću i vedrinom.
Dokazano je da žuta, baš kao i crvena boja, povećava otkucaje srca i apetit. Žuta ima sličan učinak kad je u pitanju hrane, što ih zajedno čini najpopularnijim bojama za restorane brze hrane. Uz sve navedeno, žuta simbolizira i nove početke, mogućnosti i znanje.

ZELENA
Zelena boja u logotipu daje dojam mladolikosti te ljubav prema svemu prirodnome. Baš zato što dominira u prirodi, suptilno podsjeća i ukazuje na rast i razvoj. Prema provedenim istraživanjima, zelena privlači one koji uživaju u životu tj. simbolizira hedonizam, suosjećanje, harmoniju, zdravlje i uspjeh.
Istraživanja su također otkrila da zelena može poboljšati sposobnost čitanja, djelomično jer djeluje tako da snižava razinu stresa. Često se zbog svog umirujućeg učinka koristi u ukrašavanju, pogotovo u mjestima poput wellnessa i kozmetičkih salona.

NARANČASTA
Narančasta je miks karakternih osobina dviju boja, žarkosti crvene i veselosti žute boje. Vibrantna narančasta obično ukazuje na samopouzdanje, ležernost i novi početak. Uparuje se s plavim tonovima kao kontrastni dodatak ili toplim analognim nijansama žute ili crvene.
Iako narančasti tonovi često odaju prijateljski način ponašanja, morali bismo je koristiti štedljivo. U nekim je slučajevima potrebno smanjiti živost boje korištenjem nijansi narančaste ili prigušene verzije poput breskve, terakote ili marelice da bi se dodao osjećaj elegancije.

Ako Vam je potrebno savjetovanje ili imate pitanja u vezi spomenutih boja te Vas zanima psihologija neke boje koju nismo spomenuli, slobodno nam se javite s upitom!
KB Studios je tvrtka specijalizirana za dizajn, javite nam se s idejom i mi ćemo je, uz vašu pomoć, pretvoriti u stvarnost!
Naše radove možete pogledati na našoj instagram i facebook stranici.
Više o našoj ponudi možete saznati ovdje, a više o nama na ovoj stranici.
POST REPLY